مجلات سلامتی

آیا مکمل اچ ام بی برای بدنسازی تاثیر چشم گیری دارد؟

مکمل اچ ام بی برای بدنسازی

دیگر نیازی نیست از ورزش کردن با شکم خالی بترسید. چرا که استفاده از مکمل اچ ام بی در بدنسازی از سوختن عضلات شما در ورزش به طور موثری جلوگیری می‌کند. همچنین قدرت عمومی بدن شما را افزایش می‌دهد. اگر ورزش بدنسازی را به صورت جدی دنبال می‌کنید، می‌توانید با توجه به برنامه ورزشی و تمرینی خود، این مکمل را به صورت روزانه مصرف کنید. البته در نظر داشته باشید دوز مصرفی در روزهای تمرینی و عادی با هم متفاوت است. در کنار مصرف اچ ام بی، می‌توانید موادی مانند تخم مرغ، پنیر، ماهی و شیر و ماست یونانی را در برنامه غذایی خود قرار دهید. چرا که این غذاها، حاوی اچ ام بی است.‌

مزایای مکمل اچ ام بی برای بدنسازی

مکمل اچ ام بی یکی از قوی‌ترین مکمل‌هایی بوده که از طرف سازمان غذا و دارو نیز تایید شده است. این مکمل یا دارو به دلیل محتویاتی که دارد باعث بهبود عملکرد شما در ورزش شده و همچنین با آن می‌توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. این مکمل پس از کراتین مورد توجه بدنسازان قرار گرفته است. برای آشنایی بیش‌تر شما، در زیر فواید این مکمل برای بدنسازی آورده شده:

ساخت عضلات در سریع‌ ترین زمان ممکن

عضلات از پروتئین ساخته می‌شود. به همین دلیل از نظر علمی، سنتز پروتئین یکی از مقدمات عضله سازی محسوب می‌شود. این مکمل در بدنسازی می‌تواند روند سوخت و ساز پروتئین را افزایش داده و به مراتب، عضله سازی با سرعت بیش‌تری انجام می‌شود. البته لوسیون با سرعت بالاتری سنتز پروتئین را انجام می‌دهد. از این رو می‌توان گفت که اچ‌ ام بی تاثیری روی عضله سازی ندارد.

بالا بردن قدرت بدنی

تاثیر مکمل اچ ام بی برای بدنسازی

به ظاهر نام قدرت بدنی، جذاب است. در واقع قدرت بدنی به معنای ساده‌تر، همان میزان کار و فعالیتی است که شما می‌توانید در بازه زمانی معین انجام دهید. مثلا حرکت پشت بازو را در نظر بگیرید. نیرویی که با منقبض شدن عضلات تولید شده، باید به مقاومت داخلی و خارجی غلبه کند، تا شما بتوانید این حرکت را در بدنسازی انجام دهید. اگر مقدار نیروی لازم بازو جهت خم کردن را حساب کنید، مقدار قدرت بدنی شما برای انجام این حرکت بدست می‌آید. مکمل اچ ام بی می‌تواند این مقدار قدرت بدنی را افزایش دهد. اما مقدار آن ناچیز است.

سریع‌ تر شدن ریکاوری بدن

هر چقدر ریکاوری در بدن شما بیش‌تر باشد، به تعداد دفعات بالاتر می‌توانید روی عضلاتتان کار کنید و به مرور زمان، عضله سازی شما با سرعت بیش‌تری انجام می‌شود. در واقع مهم‌ترین بخش عضله سازی شما، خارج از باشگاه اتفاق می‌افتد. به این معنی که استراحت، خواب کافی، دریافت مواد غذایی مفید به عضلات این فرصت را می‌دهند تا خودشان را ترمیم کنند. از این رو توجه به این نکات اهمیت بسیار زیادی دارد. مصرف به اندازه پروتئین این روند را تسریع می‌کند. مصرف مکمل اچ ام بی در بدنسازی نیز باعث بهبود این روند یعنی ریکاوری می‌شود.

بهبود استقامت بی هوازی

می‌توان گفت که به صورت کلی دو نوع استقامت وجود دارد، استقامت هوازی و بی‌هوازی. تفاوت این دو استقامت در بودن و نبودن اکسیژن هنگام تمرینات است. زمانی که شما تمرینات ورزشی را با قدرت و شدت پایینی انجام می‌دهید، مثلا پیاده روی یا قدم زدن، بدن به تنهایی می‌تواند اکسیژن مورد نیاز عضلات را تامین کند. در مقابل، زمان انجام فعالیت‌هایی با شدت بالاتر، مانند دویدن با سرعت بالا یا وزنه برداری‌های سنگین، تامین اکسیژن کافی توسط بدن ممکن نیست. به همین دلیل به این ورزش، بی‌هوازی می‌گویند. از این جهت برای تامین اکسیژن باید از مکمل استفاده کنید. اچ ام بی می‌تواند باعث بالا بردن استقامت بی‌هوازی شود. البته برای نظر قطعی، می‌بایست منتظر تحقیقات تکمیلی باشید.

عدم عضله سوزی با اچ ام بی

شاید تا این‌جا از تاثیر مکمل اچ ام بی در بدنسازی ناامید شده‌اید. اما نگران نباشید. یکی از بهترین تاثیراتی که این مکمل دارد، این است که جلوی سوختن عضلات شما را بگیرد. این مکمل  همانند مکمل آمینو اسید به نحو موثری از عضلات شما حفاظت می‌کند، که حتی زمانی که روزه‌اید یا با شکم خالی ورزش می‌کنید، نیازی نیست نگران سوختن عضلاتتان باشید‌. چرا که این مکمل تجزیه پروتئین‌ها را در بدن کند کرده و باعث جلوگیری از سوزاندن آن‌ها می‌شود.

نحوه مصرف و دوز مصرفی برای مکمل اچ ام بی

پس از زمانی که خیالتان از بابت جلوگیری از سوخت عضلات راحت شد، برای حفاظت بهینه از عضلات خود بهتر است زمان مصرف مکمل اچ ام بی برای بدنسازی و طریقه مصرف مکمل اچ ام بی را فراموش نکنید. چرا که توجه به این زمان اهمیت زیادی روی تاثیرگذاری مکمل دارد. شما مجاز هستید که روزانه ۱ تا ۳ گرم از مکمل را مصرف کنید.

اگر مکملی که خریداری کرده‌اید، به شکل قرص یا کپسول است، برای هر ورزشکار ۴ یا ۵ عدد توصیه می‌شود. در روزهای تمرینی می‌بایست ۳ کپسول، یک ساعت قبل از تمرین استفاده کنید. سپس لازم است پس از تمرین خود، ۲ عدد دیگر میل کنید. در روزهای عادی می‌بایست ۲ عدد قبل از صبحانه و ۲ عدد قبل از ناهار مصرف شود. نکته حائز اهمیت این است که کپسول‌ها را با مقداری زیاد آب مصرف کنید.

مواد غذایی حاوی اچ ام بی

اگر می‌خواهید در کنار مصرف این مکمل، به صورت طبیعی و از مواد خوراکی این ماده را نیز، دریافت کنید، بهتر است قبل از آن این مواد غذایی را شناسایی کرده و در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این مواد در زیر برای آگاهی شما قرار داده شده است:

  • تخم‌مرغ
  • پنیر
  • ماهی
  • پودر پروتئین سویا
  • اسپیرولینا
  • شیر و ماست یونانی
  • گوشت گاو
  • مرغ
  • ماهی
  • گربه ماهی
  • گریپ فروت
  • مرکبات
  • آب پنیر
  • گلوتامین و کربوهیدرات

استفاده از مکمل اچ ام بی در بدنسازی

با توجه به این‌که مکمل‌های بدنسازی نمی‌توانند جایگزین وعده‌های اصلی غذایی باشند و مواد مغذی را فراهم کنند، اما در صورت مصرف بهینه آن‌ها می‌توان به بهبود عضلات در تمرین‌های بدنسازی و قدرتی کمک کرد. از این جهت اکثر بدنسازان با در نظر گرفتن حجم و قدرت عضلاتشان، عادات غذایی و سایر گزینه‌های مربوط به ورزششان می‌توانند این مکمل‌ها را در کنار تمرین‌ها مصرف کنند. پس از مکمل پروتئین وی و کراتین، اچ ام بی یکی از پرطرفدارترین نوع مکمل‌ها در بدنسازی محسوب می‌شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، مکمل اچ ام بی، علاوه بر سنتز پروتئین، روی سطح گلوکز خون تاثیرگذار بوده و وضعیت عضلات بدنسازان را بهبود می‌بخشد. همچنین این مکمل دارای خصوصیاتی مانند به تاخیر انداختن سوختن بافت ماهیچه‌ها و عضلات در طی انجام تمرینات است.

نحوه عملکرد اچ ام بی در بدنسازی

بهترین مارک مکمل اچ ام بی برای بدنسازی

یکی از فواید کاربردی این مکمل، اثرات ضد کاتابولیک و آنابولیک و همچنین بازسازی کننده عضلات است. بدن شما به طور دائم عضله ساخته و برای این‌کار، پروتئین‌ها را سنتز می‌کند. این روند دائمی در واقع، فرآیند حفظ متابولیسم بدن و انرژی آن است. زمانی که بدن در حالت سوخت و ساز قرار داشته باشد، به آن، آنابولیسم گفته می‌شود. زمانی که بدن در حال تجزیه مولکولی باشد، به آن کاتابولیسم می‌گویند. در این میان، هنگامی که کاتابولیسم از آنابولیسم بیش‌تر باشد، پروتئین ماهیچه‌ها نیز بیش‌تر می‌شود. حال به اثرات ضد و کاتابولیکی و آنابولیکی مکمل اچ ام بی توجه کنید:

اثر ضد کاتابولیکی

طبق تحقیقات انجام شده، اچ ام بی می‌تواند سرعت روند کاتابولیسم را کم کند. فایده این مکمل، مسدود کردن پروتئین‌هایی است که پروتئین‌های دیگر را در بدن تجزیه می‌کند.‌ از این رو می‌توان گفت که اچ ام بی در حالات کاتابولیکی مانند روزه‌داری و بیماری تاثیر زیادی دارد.

تاثیر آنابولیکی اچ ام بی

اچ ام بی در اثرات آنابولیکی نقش کمرنگ‌تری دارد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، این مکمل می‌تواند تولید پروتئین ماهیچه‌ای را با بالا بردن هورمون‌های رشد، تحریک کند. همچنین باعث رشد سلول‌هایی می‌شود که برای رشد سلول‌های ماهیچه‌ای نیاز هستند.‌ تاثیرات ضد التهابی و ضد اکسیدانی این مکمل با سیتوکین‌ها هم مرتبط است.

عوارض مکمل اچ ام بی

به طور کلی می‌توان گفت این مکمل بی‌خطر بوده و پس از مصرف، افراد می‌توانند با آن سازگار باشند. از این رو این مکمل عوارض بسیار کمی دارد. در موارد بسیار نادر در افراد معده درد، یبوست یا خارش پوست دیده شده است. این مکمل به صورت گسترده در اشکال مختلفی مانند پودر، قرص یا کپسول در دسترس است که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر آنلاین یا حضوری در سراسر کشور تهیه کنید.

مانند هر مکمل غذایی دیگر، این نکته اهمیت دارد که قبل از مصرف آن، با یک متخصص مشورت کنید. به خصوص اگر در کنار این مکمل، داروهایی مربوط به بیماری قلبی می‌خورید و به عارضه قلبی دچار هستید.

خرید بهترین مارک مکمل اچ ام بی برای بدنسازی

مکمل اچ ام بی در بدنسازی به صورت گسترده باعث جلوگیری از سوختن عضلات می‌شود. به همین دلیل پس از تمرینات سنگین ورزشی، دیگر نیازی نیست نگران سوختن عضلاتتان باشید. این مکمل از طریق تحریک سنتز پروتئین می‌تواند باعث جلوگیری از این اتفاق شود‌. به همین دلیل مصرف اچ ام بی در کنار تمرینات ورزشی می‌تواند در این امر موثر باشد‌. قبل از مصرف این مکمل بهتر است به نحوه مصرف و دوز مصرفی توجه کنید تا دچار عوارض ناشی از مصرف بیهوده نشوید. شما می‌توانید این مکمل را در غالب قرص، پودر و یا کپسول از داروخانه‌های آنلاین یا حضوری سراسر کشور تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *